Tuesday, July 24, 2012

The Heart Attack

Look at this pretty little stool!  I just luv it, but it almost didn't happen and after you ooh and ah over it I'll tell ya why.


Here's a close-up so you can ooh and ah some more:


So are y'all done oohing and awing???  Well here's why it almost didn't happen.  You see, when the designer asked if I could paint "this" I thought she meant "this":


When, in fact, she meant "this":


Yep, I had already started on that gorgeous piece.  Yep, I was going to paint that gorgeous burled walnut.  Did I want to?  Well heck no, but she had asked me to so I was gonna.  Luckily I had only painted the leg when divine intervention occurred.  Praise that sweet Baby Jesus for watching out for my you-know-what before I ruined that beautiful piece of wood that probably cost more than my house!  Yes, people, if I didn't believe in God before, which I most assuredly did, but just in case there was any doubt it has been wiped clean!  I now have no doubt that He exists and I'm pretty sure He has His angels working over-time just to save my you-know-what! 

I am further blessed by the fact that both the designer and the client thought it was funny.  I don't think they really believed me when I told them that if I had painted that beautiful piece of wood (although I have no doubt it would have looked FAB-U-LOUS!) and then found out I wasn't supposed to that they would be attending my funeral.  Nope, I don't think they believed me when I told them that I had a small heart attack while being told on the phone I held in one hand that I was NOT supposed to be painting that gorgeous burled walnut vanity with my other hand...  

Praise sweet Baby Jesus I was able to get all that primer off.  I had to use the owner's tooth brush to get into all the nooks and crannies, because you know I'm very thorough...  but what a small price to pay, I mean what's a new toothbrush compared to priceless burled walnut?????

Yep, I have a new rule for the designer - she now has to physically touch whatever it is she is asking me to paint.  And she doesn't know it yet, but I'm gonna make her get texting on her phone so that when she calls me and says "can you paint such and such..."  I can then text her a picture so that I am certain we are talking about the same "such and such."  just sayin'

So one last time, I'd just like to thank sweet Baby Jesus for taking care of my you-know-what and saving me so that I am still here and able to entertain all you lovely people with my next near death experience.  

Peace-n-Luv!
Debbie

4 comments:

  1. I bet you did almost have a heart attack, but I agree it would have been beautiful. I am still looking for a chest for you to paint for me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, my heart definitly stopped beating for a minute - lol! I thought your mom sent me a message saying you had found something. I saw your comment on FB, I'll keep my eye out for something like that.

      Peace-n-Luv!
      Debbie

      Delete
  2. What a crazy story...glad you stopped when you did:)

    Blessings,
    Linda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me too! but I only stopped because the owner had stopped by and when she left she called the desiger to ask her why she was having me paint that burled walnut! lol! I don't even want to think about what would have happened if she hadn't stopped by!

      Peace-n-Luv!
      Debbie

      Delete